Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-12, 19:57 #208
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by koala@Jun 12 2006, 19:32
Som tveksam kund till Eastpoint/Crystone, vill jag veta hur det förhåller sig med mina misstankar om att chowchow jobbar på Eastpoint, och är ute efter att få förhandlingsöverläge nästa gång de ska diskutera provisionen på annonsförsäljningen. Kan jag få alla uppgifter om ägarförhållandena i Eastpoint, och hur mycket annonsförsäljningen till TPB genererar? Att han frågar om saker som han rimligen bör känna till (bland annat) motbevisar inte denna hypotes, utan kan vara ett sätt att kontrollera om han får korrekta svar eller inte... Detta inlägg är inte menat att tas seriöst.
Jag är inte kopplad till Eastpoint/Crystone. Detta företag har sponsarat TPB och jag undrar varför. De har haft en BigBang-annons, som inte kunde vara gratis och om den var gratis, så undrar jag i så fall varför. Eastpoint/Crystone genomför för närvarande en i mitt tycke rekonstruktion, där ett litet bolag köper Eastpoint/Crystone och där sedan Eastpoint/Crystone blir största ägare. Allt sker genom apportemission. Jag säger inte att det är skumt. Estpoint/Crystone antas fortfarande vara den som sköter försäljningen för Sverige åt TPB och skicka pengarna till bolaget i Schweiz, dvs. Random Media.

Jag tror att vi har att göra med många idealistiska personer, som inte vill se realiteterna bakom hela denna affärsverksamhet. Det är inte helt säkert att det är de fyra personer, som står för ledningen av TPB, som håvar in storkovan. Men då är de ju å andra sidan blåsta på konfekter, som jag skrivit tidigare.

En anledning till varför personer öppnar konton in Schweiz är för att slippa skatt. Man kan t ex anlita Danske Bank och sedan öppnas ett konto, där man har möjlighet att ta ut pengar med hjälp av ett kontokort, men det får inte blir för stora summor. Då blir det misstänkt. Kontot förvaltas genom att göra olika slags investeringar i aktier eller annat. Inget av detta är i och för sig olagligt, om det inte är för skattens skull, vilken skulle betalas i Sverige.

Observera att jag inte vet hur det ligger till med TPB, men personerna bakom har haft lång tid för att dementera dessa frågor, men de har inte gjort det. Vad är anledningen till detta?
chowchow är inte uppkopplad