Citat:
Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 19:28
chowchow: Varför bryr du dig överhuvudtaget? Vad har du för egenintresse i att "sätta dit" TPB? Du svamlar och svamlar och är inte ens kund där!?
Lägg fram alla kort på bordet, men nu påstår och påstår du saker som ingen kan svara på.
Du är som en loop av svammel.
|
Jag har inget som helst egenintresse. Varför skulle jag ha det? Jag tycker bara illa om att kapitalism döjs bakom idealism - om det nu är så. Det är därför jag ställt mina frågor, vilka jag ännu inte har fått något svar på. Jag vet att både Gottfrid och Piratbyrån följer denna diskussion och några försöker säkert lista ut vem jag är. Det enda som är helt säkert och det är att jag inte är Pär Brumark. Jag nämner hans namn, eftersom andra har gjort det tidigare.
Det jag tycker illa om är dubbelmoral - det Janusansikte - som jag talade om tidigare. Varför ska TPB tjäna pengar på sådant som andra inte får tjäna pengar på? Det handlar inte enbart om musik - det handlar om konstverk, filmer, uppfinningar etc. Detta är ju absurt. Vad ska dessa kreativa personer i så fall leva av. Socialbidrag?
Jag vet inte om det är de fyras gäng i TPB, som äger bolaget i Schweiz och om de inte är dem, så kan de väl säga det då. Det är väl inte så farligt. Risken med detta bolag är att det handlar om "penningtvätt" och då är det allvarligt. Det ser inte heller myndigheterna i Schweiz mellan fingrarna med. Jag säger inte att det handlar detta. Det är något som polisen kommer att utreda.