Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Ännu en kratta som inte bryr sig om att stava eller ens kan det. Oavsett vad som kommer i framtiden måste man kunna läsa, räkna och skriva - annars går det åt helvete
|
Nä nu får du väl ändå ta och ge dig. Tror du verkligen att du åstakommer något mer än irritation genom att börja med personliga påhopp bara för att du försöker agera sakkunnig reporter?
Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 15:36
Säg så här då: Varför skickar Crystone (den svenska delen) och ett bolag i Israel (den internationella delen) annonsintäkterna netto till ett TPB närstående bolag i Schweiz om det inte fanns några pengar med i bilden? Varför har detta bolag just en webbsida med se.domän?
|
Klart det finns pengar med i bilden. Men knappast i de summorna du drömmer om. Varför de valt att ha ett bolag i Schweiz låter jag vara osagt.
Citat:
Den person som denna webbsida har kontaktperson går en person i Israel, som råkar ha ett patent på ett system för annonsering på Internet. Bolaget som finns i Schweiz heter Random Media och ägs av 4 privatpersoner från Sverige. Det borde ju kunna finnas någon som känner till vilka dessa personer är. Jag vet vem personen i Israel är.
|
Och du tror att nån här på detta forumet skulle kunna/vilja svara på den frågan?
Citat:
Säg också så här då: Hur kommer det sig att en person med extrema högeråsikter varit vad om att sponsa TPB i stort från början? Är det av ideella skäl? Är det av affärsmässiga skäl? Är det av politiska skäl? Påstår inte att TPB delar dessa extrema högeråsikter. De har dessutom frihet att samverka med vem de vill .
|
Jag vet inte när vi började att jaga företagsledare för deras personliga åsikter? Skulle ju vara kul att snoka reda på alla med extrema vänster åsikter när vi ändå är i farten eller hur? Bara för att en i företaget innehar en viss åsikt så innebär det ju itne att företaget har den åsikten.
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Jag fantiserar inte alls. Som normalt tänkande person, om jag nu får räkna mig till dem, tycker jag att mycket är underligt kring TPB och det får väl som sagt polisen titta på och kommer så också att göra.
|
Du bör kanske tagga ner med tänkandet lite?