Medlem
|
|
Reg.datum: Jun 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2006
|
PUL har inte ett dugg med detta att göra. Jag tänkte att det kunde vara intressant för kunderna till PRQ att få veta, vilka som står bakom detta kommanditbolag och att de även kunde får reda på vilka som står bakom TPB, eftersom TPB sannolikt var anledningen till att polisen gjorde razzian, som orsakade stor skada för kunderna. Ett svar på dessa båda båda frågor kan inte betraktas som affärshemligheter. Jag kan förstå att TPB vill göra sina affärer hemliga, men det är ju en helt annan fråga.
En annan fråga som jag hade är hur det kommer sig att Rix Telekom "sponsrat" TPB i stort sett hela tiden. Jag antar att detta också är hemligt. Enligt uppgift har ju servrarna stått hos Rix - först i Göteborg och sedan i Stockholm och aldrig hos PTQ.
Jag tycker personligen att det är för mycket som är hemligt kring allt detta. Intäkterna från annonserna går till ett bolag i Schweiz, som ägs av fyra svenska privatpersoner. Eftersom det sannolikt inte kommer något svar får väl var och gissa vilka dessa privatpersoner är.
Jag tycker att allt detta borde vara officiellt och att korten läggs på bordet. Jag är absolut ute efter att bråka och varför skulle jag vilja göra det. Jag vill bara ha information och inget annat.
|