Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
chowchow, är du ens medveten om vad du frågar efter? Ring PRQ och fråga. Ett företag som officiellt skulle publicera information om sina kunder skulle inte ha många kunder kvar. Skulle du vilja att de namngav dig i omvänd situation?
De får inte ange namn etc. med hänvisning till PuL om inte annat då det kan medföra obehag för personerna i fråga.
|
Jag frågar inte om namn på kunder. Jag vill veta vilka som står bakom TPB och PRQ. Ingen av dessa "bolag" är kunder. Det har uttryckligen sagts att TPB var kund hos Port80 och inte hos PRQ. Om jag är rätt underrättad är PRQ ett kommanditbolag. Det är fyra personer bakom TPB. Det borde väl inte vara hemlighetsmakteri kring detta. Det är bara att tala om vilka de är. Pengarna från annonseringen på TPB går till ett bolag i Schweiz. Detta bolag ägs av fyra privatpersoner i Sverige. Är detta en tillfällighet? Man behöver inte ens ha en grundkurs i ekonomi för att räkna att det handlar om mycket pengar, som tjänas på att möjliggöra tillgång till upphovsrättsligt material och de enda som får tjäna pengar på detta är TPB själva.
|
Du frågar efter namn på kunder, PRQs eller Nisses brevlåda är irrelevant, vilken del av PuL är svår att förstå? Vilka som är delägare i ett företag kan då få reda på hos
Bolagsverket.
Dina frågor är i synnerhet fientliga och ett företags affärshemligheter är just det - affärshemligheter. Varför kontaktar du inte PRQ eller Gottfrid direkt? Törs du inte eller är du bara ute efter att bråka? :angry: