Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
DistansData:
Ett problem med osCommerce är att det inte längre utvecklas och att det drivs av ett hierki som inte tar in mer utvecklare eller patchar. Samt koden i sig är totalt skräp
Jag har suttit hur många timmar med helst och kommit fram till att hela produkten i sig är skit. Det finns bättre system där ute man kan betala 200 för och ladda ner, men som i sig är 100 gånger bättre. De innehåller redan alla de contribs som man suttit och installerat för hand.
|
Kan du inte ge två exempel på dessa e-handelslösningar som har alla patchar/contribs du behöver, men som OsCommerce INTE har.
Och som kostar $200...
Vi är nog många som skulle uppskatta en sådan produkt.
Citat:
Originally posted by -Wojt@Jun 9 2006, 22:58
Citat:
Originally posted by -DistansData@Jun 9 2006, 22:39
Vad är det du saknar i programvaran?
|
Ca 120 contribs och ändringar. Jag tänker inte börjar skriva och lista dem här. (och jag var inte ens klar med modifieringarna)
osCommerce saknar faktiskt ganska mycket som standard som många andra redan har infört, därav så många contribs. Det är problemet när något stannar i utvecklingen.
|
120 contribs och ändringar???
Kan du ge 3 exempel på dessa contribs?
Du vill ha ganska mycket mer inlagt som standard? Så du slipper välja och lägga till de specifika tillägg du vill ha?
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Jag vet hur open source fungerar, jag älskar Linux. DET är en bra och anpassningsbar produkt. Jag skulle aldrig drifta en server med Windows av samma anledning varför jag inte driftar en seriös e-butik med osCommerce.
|
Tycker bara det rimmar dåligt.
Jag är ingen stor fantast eller förespråkare av OsC, men många av de inlägg som talar emot OsC håller så låg nivå att man undrar ju hur gamla ni är.
Jag har själv sålt många e-handelslösningar där OsCommerce varit basen, och sedan modifierat det så den passar kundens behov.
Varken jag eller mina kunder har efterfrågat något tillägg som inte har funnits att tillgå för denna e-shop.
Det som jag däremot upplever som en stor nackdel är att det finns FÖR mycket contribs och tillägg. Att lägga till det man vill ha samt rensa ut allt man inte vill ha för att få en enklare och renare version kan ta en stund de första gångerna.
Den stora fördelen är just att det mesta ligger som valfria contribs.