Att dumpa marknadspriserna är som att skjuta sig själv i foten.
Jag tycker inte ens $500 är mycket om man är en seriös aktör med sin verksamhet, det handlar om att investera i rätt saker. Det är inte gratis att driva företag. Jag vet mycket väl hur hög min budget är, och jag vet hur mycket pengar jag sparar i tid på att köpa en produkt som är bättre som har KVALITÉ. Och jag har inga problem eller tankar på att gå tillbaka till osCommerce.
Några "svårigheter" har jag inte. Vet du hur många upprepade SQL-förfrågningar osCommerce gör på varje sida? Har du sett php-koden och att den är mixad med tabeller och totalt skit med att anpassas till en snygg design utan MÄNGDVIS med extrajobb? Validerar den ens i närheten med W3C? Mitt "problem" är att jag inte vill ha programvara som är
skit.
Om 1 år känner jag såhär: "Fan vad smart jag är som betalade en engånsavgift och fick en livstidsprenumeration, och KÄLLKODEN på en bra produkt som fortfarande är under utveckling och blir alltmer bättre, och osCommerce kommer inte nånstans".

Hur blir det dyrare för mig?
"programvaran är bra och anpassningsbar", det är just därför jag inte väljer osCommerce. Förstår inte riktigt hur du kan tycka att den är det?
En bra programvara separerar kod från HTML, den kör inte hundra extra SQL-förfrågningar i onödan, en bra programvara behöver man inte lägga ner timmar på att modifiera. En bra programvara sparar man tid med, och arbetet är effektivt.
Jag vet hur open source fungerar, jag älskar Linux.

DET är en bra och anpassningsbar produkt. Jag skulle aldrig drifta en server med Windows av samma anledning varför jag inte driftar en seriös e-butik med osCommerce.