Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-10, 08:37 #45
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by DistansData@Jun 10 2006, 07:07
Du hade ju inte kunskapen att få in contribsen i oscommerce så jag förstår ditt val.
Jo kunskapen har jag allt. Men jag övergav osCommerce för att systemet i sig är skitkasst programmerat, generarar ofantligt mycket SQL-förfrågningar som är helt onödiga och att hålla på och patcha det i oändlighet tar tid för att få det skräddarsytt. Jag riktade mig mer mot andra användare som är tvugna att betala för att få sin tjänst genomförd.

Jag vet inte hur det ligger till med just den shoppen, men det finns även Cubecart.com som jag tror har svenska alternativ. Allt går ju att integrera, och har det skett en gång så är det billigare den andra. Sen har vissa som tex. dibs lagt ut sina contribs för nedladning till butikerna.

Virtuemart finns ju också.

Finns många alternativ som man kan lämna osCommerce för att få en bättre produkt.

Jag tycker inte osCommerce har något bra för massuppdatering osv, visst går det att pyssla med excel import/export men inte i gränssnittet. Finns ganska mycket som saknas faktiskt... orkar inte skriva hur mycket som skulle kunna förbättras för det blir en LÅNG lista!

Men jag förstår att du är väldigt såld på osCommerce när det innebär 0 kr i licenskostnader för dig.

Sen finns de användarna som sitter och meckar själva, istället för att lägga ner tiden på att installera och hålla på och krångla. Så känner jag att den tiden skulle vara mer värt i en investering på en mjukvara som fortfarande utvecklas och ger support. Nu är inte det de kunder som behöver en konsult utan kan fixa lite saker med grundkunskaper, som på oscforum tex. vilket x-cart, cubecart och virtuemart riktar sig mot.

Tid är pengar.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat