Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 23:57 #42
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by Wojt@Jun 9 2006, 22:58
Som sagt, vad gör du när osCommerce släpper en ny version som har en säkerhetsfix som är kritisk, eller helt enkelt förbättringar och du måste installera om 200 contribs / olika antal beroende på kund, eller alla som vill uppdatera?
Säkerhetsuppdateringar gör jag självklart gratis, men det är inte så att contribsen också skulle innehålla säkerhetshål, jag installerar aldrig hur många contribs som helst utan dom jag installerar upptaterar jag jag också om det mot all förmodan skulle visa sig att det fanns ett säkerhetshål i dom.

Dom flesta contribs som jag installerar är för administrationsdelen och som ska underlätta för butiksägaren, kunddelen i oscommerce innehåller redan som orginal allt som behövs, plus att om det behövs en specifik funktion så går det att installera, men dom funktionerna brukar oftas inte involvera grundprogrammet på så sätt att det skulle kunna skapa några säkerhetshål.

En viktig del i en e-butik är ju att det ska vara så enkelt som möjligt för kunderna, det ska aldrig vara tvekan om att kunden enkelt ska kunna handla i butiken. Jag har kunder som tidigare har haft skrämmande lösningar för sin e-butik som inte ens jag har fattat hur jag ska handla i den Det är alltså e-butiker som exklusive dot com har skapat.

Sen har jag många kunder som har hyrt en e-butik tidigare som har insett att det inte var ekonomiskt försvarbart att fortsätta med det för dom får ingenting för pengarna, men det är en annan fråga
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat