Jag tycker absolut inte att 2 000 skulle vara för dyrt för en e-handelslösning till skillnad från 30 000 tusen som trådskaparen betalade
Nu känner jag inte till just x-cart men jag är säker på att den saknar många anpassningar som just du skulle behöva saknas som standard i den, men jag tor nog att den lösningen är så mycket bättre än vad många andra kan erbjuda och som dom skulle ha tagit många ggr mer betalt för typ exklusive dot com och andra wannabees

Hur utvecklingsbar den är har jag ingen aning om.
Problemet är ju med den som med osCommerce att du är lämnad själv med den och kan inte ringa någon och få hjälp med den, eller helt enkelt ringa och bolla lite idéer med dom och även få butiken modifierad för några hundra av dom, alltså ingen större skillnad mot osCommer, förutom då att dom ska ha betalt för den.
Men jag tor nog att det är en bra start om man vill starta en e-butik utan tvekan om man vill jobba med den själv

Jag skulle ju själv antagligen kunna välja den hellre (om inte osCommerce fanns) än en dyr betallösning om den har alla funktioner som behövs. Varför betala 30 000 när du kan betala 2 000 för någonting som är mycket bättre en vad trådskaparen fick