Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 22:37 #38
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Jag vet att det gör det. Men det gör inte programvaran bättre i grunden, utan det är bara modifikationer. Vart jag vill komma är att, sure det finns 3000 mods. Men har du någon gång funderat på hur lång tid det tar att hålla på och installera 1000 st av dessa för att få det man vill ha? Det finns kommersiella system som redan har dessa 1000 funktioner som man kan tänka sig för att deras programvara är fortfarande under utveckling. Skulle osCommerce teamed fortfarande utvecklat så skulle man inte behövt sitta och installera massa extragrejjer som tar upp mängder med tid.

www.x-cart.com är en kommersiell lösning som finns tex.

Man får även support osv.

Varje gång en kund vill ha nån extra grej så måste du sitta och leta upp en contrib, eller alternativt knäcka ihop en själv, och det är en mardröm med osCommerce kod. Den saknar helt och hållet separation från html och php-kod, allt är inbökat tillsammans vilket gör det så mycket mer jobb för den som vill tex. ha en egen design på sin shop. (det ÄR mycket extra jobb bara där)
Med de programvaror som har mallstöd inbyggt så är det så mycket enklare att modifiera designen utan att ens behöva röra något med PHP-koden.

Sen nästa gång osCommerce verkligen får tummen ur röven och släpper en ny version vad gör du då? Installerar om alla contributions för ditt standardpaket.. tar inte det lång tid, återigen?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat