Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 22:25 #37
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
Det du inte tänker på är att osCommerce utvecklas hela tiden av communityn ! Det komer nya funktioner varje dag av användarna, att själva teamet bakom osCommerce utveckling gav upp för länge sen och inte släpper nya versioner betyder inte att programmet inte utvecklas för det sköter communityn om, jag själv tyckte också likadant för länge sen att det är ju märkligt att dom aldrig kan släppa version 2.487 nån gång typ :P

Andra Open Source lösningar släpps i x antal nya versioner per år men där är communityn inte lika aktiva utan förlitar sig helt på att teamet och utvecklarna av programvaran ska göra jobbet, där är osCommerce lite annorlunda.

Att betala $200 för den e-handelslösningen du har valt vilken det nu är kan jag inte uttala mig om det är värt det, själv så ger jag en nyckelfärdig standardlösning med alla funktioner man kan behöva plus fri livstids support för engångssumman 990 plus moms och då ingår även att kunderna kan ringa och använda mig som bollplank för sina idéer, programmet är alltid igång. Det tycker jag är en väldigt vettig lösning. Det finns andra webbyråer som erbjuder bra priser och bra versioner av osCommerce.

osCommerce saknar inte en enda funktion som standard heller om man installerar den själv heller utan du hittar ingen annan e-handelslösning hos exklusive dot com som kan erbjuda mer. Visserligen kan det kanske vara lite bökigt att själv komma igång med osCommerce och kan kräva en hel del tid men du kan anlita många webbyråer som gör jobbet åt dig för en struntsumma.

Jag tar själv t.ex ca 350 plus moms för att intsallera dom flesta contribsen (jag ger fast pris för alla jobb och ingen timdebitering om inte kunden vill ha det) som finns och billigare för dom enklare så visst kan det vara dumt att ta dom timmarna att själv försöka <_<

Märk väl att det här inget försök för mig att ragga kunder till skillnad från många andra här på forumet, jag tar helt enkelt inte emot fler större jobb förrän framåt hösten för jag är fullbokad och gör bara modifieringar åt mina kunder som jag redan har. Standardbutiker installerar jag alltid och kunderna får supporten så där är det inga problem men jag söker inte kunder här inne så bry er inte om att kontakta mig om era modifieringa av osCommerce för det har jag inte tid med i alla fall
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat