Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 22:05 #36
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
DistansData:

Ett problem med osCommerce är att det inte längre utvecklas och att det drivs av ett hierki som inte tar in mer utvecklare eller patchar. Samt koden i sig är totalt skräp!

Jag har suttit hur många timmar med helst och kommit fram till att hela produkten i sig är skit. Det finns bättre system där ute man kan betala $200 för och ladda ner, men som i sig är 100 gånger bättre. De innehåller redan alla de contribs som man suttit och installerat för hand. Vill man få osCommerce skräddarsytt innebär det MÅNGA timmars arbete. Det är dumsnålt att sitta och spendera timmar på att installera alla dessa contribs för att få e-butiken i någorlunda bra skick då det finns bättre lösningar. Tid är pengar, och att spendera $200 är en billig investering jämförsvis med den tid det tar att ändra om allt med osCommerce skitiga kod. Dessutom finns det bättre administrationsgränsnitt i de flesta kommersiella programvaror.

Jag kan skriva en hel artikel om varför man ska lämna den programvaran och satsa på ett bättre alternativ med en liten investeringsbudget, men det tänker jag inte just nu...

$200 = ca 1500 kr
Egen företagares lön / timman = ca 500 ?
1500 / 500 = 3 timmars arbete i kostnad för en bra programvara vilket tar 10 min att installera

Den tid det tar för att modifiera osCommerce till ett bra system första gången för en nybörjade: över 20 timmar.

20 timmar x 500 = 10.000 kr i tid

Vilket är billigast, gratis eller en investering?

Men visst, det funkar utmärkt om man vill. Men det finns bättre alternativ, det är bara göra ett val.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat