Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 17:30 #8
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Att det här går igenom beror på mycket hårt arbete från den svenska ombudsföreningens sida.
Här följer min personliga uppfattning av ombudsföreningen Registrars.se efter att det ombud som jag representerar har varit medlem i 4 månader.

- - - - -

1) Registrars.se:s hemsida har inte uppdaterats på över tre månader. Även om det pratats i över ett halvår om att det ska komma en ny hemsida och det skapats en blogg, så skadar det ju inte om åtminstone länken till bloggen distribueras ut till medlemmarna via e-post. Alla medlemmar hade inte möjligheten att närvara vid ombudsmötet 29/5, då jag antar att det informerades om bloggens existens.

2) I mitten av mars hölls årsmöte för Registrars.se. De medlemmar som inte kunde närvara vid årsmötet har ännu inte officiellt informerats om vilka som ingår i den nya styrelsen eller vad som beslutades på årsmötet.

3) Inga protokoll från årsmötet eller eventuella styrelsemöten (inkl. möten med IIS) har gjorts tillgängliga för medlemmarna under de senaste tre månaderna. När jag frågat om protokoll så verkar de inte att gå att få i sin helhet utan det önskas att jag ska specificera vad för information som jag är intresserad av.

4) Brev till [email protected] besvaras inte. E-postadressen nämns i och förvisso inte på hemsidan, men det var den e-postadressen som var Reply-To när jag fick fakturan för medlemsavgiften. Jag tycker således att det är rimligt att anta att det är en giltig kontaktadress eftersom brev dit inte heller studsar (så någonstans har de breven tagit vägen).

- - - - -

Jag har för styrelsemedlem i Registrars.se uttryckt, innan ens det ombud som jag representerar för fyra månader sedan formellt blev accepterad som medlem, att jag är intresserad av att engagera mig i ombudsföreningen eller någon av dess undergrupper. Uppfatta således inte ovanstående som kritik eller gnäll från någon som inte vill engagera sig eller som vill åka snålskjuts på andras ideella engagemang.

Föreningen Registrars.se möjlighet att påverka och göra nytta bygger på ideellt engagemang från dess medlemmar, men när man som medlem inte verkar kunna få information om vad som pågår och vad man kan hjälpa till med så känner man sig ganska maktlös och som man inte har något att säga till om.

Jag vill däremot ge en elogé till Registrars.se nya ordförande som verkar ha viljan och engagemanget att förändra ovanstående. När jag väl luskat ut vem som var den nya ordföranden (genom att ta direkt kontakt med föregående ordförande) och skickat mina frågor direkt till honom, tog han sig tid och gav mig ordentliga svar. Den nya ordföranden verkar även informera flitigt på den nya bloggen. Jag skulle däremot gärna sett att detta initiativ hade tagits tidigare inom Registrars.se och att medlemsinformation via e-post eller annat elektroniskt medium hade prioriterats högre än vad det gjorts under (åtminstone) de senaste tre månaderna.
Hej Henrik

Jag förstår din irritation över detta och jag kan inte annat än beklaga. Ombudsföreningen är något som bedrivs på fritiden, vi som ingår i styrelsen har ordinarie jobb som den senaste tiden har tagit otroligt mycket av våran tid vilket har gjort att vi har kännt oss tvungna att fokusera på att driva de frågor vi driver framför att uppdatera våran hemsida. Arbetet med en ny hemsida, blog, e-postlistor mm är något som görs paralellt men om vi bara hade haft mer tid så skulle vi hinna med det.

Nu när våran viktigaste fråga i ombudsföreningen har besvarats och det är beslutat att IIS skall införa en registry-registrar-modell hoppas jag att vi kan fokusera mer på att nå ut till våra medlemmar med information om vad vi gör.

Jag blev uppmärksammad av problemet med info-kontot först när du skicka ditt mail till mig och lovar att vi skall fixa det omgående. Jag skall se till att vi går igenom alla adresser vi har för att se till att de fungerar.

Jag kan också informera att vi har en grund för en hemsida i ett CMS-program, vi måste bara ha tiden att konfigurera upp den. Sen kommer du se att all information som saknats kommer att ligga där, protokoll och hela köret. Vi är duktiga på att samla på oss sånt.

Du får gärna fortsätta att ta kontakt med mig via e-post. Vi behöver fler personer som kan hjälpa oss i vårat arbete och om du känner att du har tid och lust att engagera dig så är du mer än välkommen.

Sitt nu inte här hela fredagen, gör nåt kul!
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat