Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 17:17 #7
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Nu vet jag inte hur du räknar med 6 år+ (ombudsföreningen har arbetat med IIS i denna fråga under ca 1 års tid) men visst kan jag hålla med om att det har tagit tid för dem att få igenom detta. Det är samtidigt rätt så förståeligt, med tanke på att det är en omfattande förändring av deras affärsmodell.

Oavsett vad så är detta väldigt positivt och det inte enbart för oss ombud. Nu kommer ombuden få samma praktiska roll som för gTLDs mfl, dvs att registrering, fakturering och administration går genom ombudet istället för IIS.
Tillåta mig skratta, tror du för fem öre att jag bryr mig ombudsföreningen?
Det är skamligt att det ens behövs något sådant för att ta fram detta.
Det skulle IIS ha fattat själv för 6 år sen. Så enkelt är det.

IIS bör läggas ner totalt, all verksamhet upphandlas ut till företag.
PTS tar över kontrollen totalt, så vi får bort alla idioter i denna organisation.

IIS handlar om kamratskap och inget annat, östen m.fl. är riktiga parasiter.
Tittar ni på IIS styrelsen så ser ni att det är mer eller mindre är en cirkel
av vänner.

Det är inte så att de har kvalificerat sig in, det behöver jag iof inte ens nämna
med tanke på vad de åstadkommit på de senaste åren.
Detta är mycket goda nyheter för alla ombud. Det innebär att man har helt nya förutsättningar att arbeta med se-domännamn och tjänster som är kopplade till se-domännamnen.

Jag håller inte riktigt med dig Johan angående din kritik mot IIS. Det har hänt en hel del förändringar i ledningen för IIS. Styrelsen har en ny ordförande som är en frisk fläkt och som kommer in med en helt annan synpunkt på arbetet jämfört med vad vi är vana vid. I augusti kommer Danny Aerts tillträda som ny VD för IIS, Danny som nu arbetar som VD för spray vilket kommer att innebära förändringar i arbetet. Detta tillsammans med beslutet om en ny affärsmodell gör att jag ser mycket positivt på hur utvecklingen kommer att bli för arbetet kring se-domännamn

Ombudsföreningen skapades inte enbart för att driva frågan om en registry-registrar-modell. Det har varit den fråga som kanske har varit mest aktuell men det drivs en rad andra frågor också. Jag tycker att det är bra att föreningen kan samla ihop de åsikter och synpunkter som medlemmarna har och driva dessa gemensamt till IIS.

Nu återstår som du säger arbetet med att implementera detta i verkligheten, något som kommer att ta sin lilla tid eftersom detta beslut kräver att man ändrar arbetet från grunden. Det är inte något som man gör på ett halvår utan krävs att man noggrannt planerar. Jag tycker att det ska bli spännande att kunna medverka och påverka detta arbete, det är inte varje dag man får en sådan chans. Jag tycker att vi bör se möjligheterna till detta och inte bara problemen.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat