Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 15:09 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by thaiboxaren@Jun 9 2006, 14:53
Fast funderingen var väl ur SEO synvinkel men ingen sökmotor kanske bryr sig om skillnaden?
Man får värdera det lite själv beroende på situationen och hur man planerat. Skrev kanske lite väl pedagogiskt med det var för det är en vanligt förekommande fråga. Nu har svaret ett värde för sökmotor-besökare som kommer till WN och undrar samma sak.

Om man läser ovanstående jag skrev och planerar att ha fler domäner kopplade till en sida där innehållet förändras ofta, kan det både finnas för och nackdelar när man tar hänsyn till sökmotorernas "duplicate content" filter.

Har man en sida där innehållet ofta förändras och man samtidigt har problem med att sökrobotarna inte besöker sidan frekvent kan man tjäna på att har fler domäner.

Om innehållet på sidan är förhållandevis statiskt kan det snarare bli "status quo" eller rent av en nackdel pga "duplicate content" filtrerna.

Man får värdera det lite från fall till fall är min uppfattning.

Ett exempel på hur jag tänker är WN där fler domäner skulle göra exempelvis googlebot förvirrad. WN har tio tusentals trådar och förändras %'uellt lite vid varje bot-besök. Har även en tvguide som består av endast en indexsida som alltid är olik vid varje googlebot besök, där finns inga risker att hamna i duplicate content så där skulle jag tjänat besökare på att ha fler domäner kopplade.

Sedan måste man även bestämma sig om man vill ha hög ranking eller många besökare vilket inte alltid är samma sak.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat