Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-09, 11:25 #114
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by PRQ+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (PRQ)åtminstone enligt ordinarie juriststaben och Silbersky.[/b]

:-) men sedan är ju frågan hur man ska lite på att de ochs verkligen inte överdriver. Så att säga Silbersky ska företräda er och ska göra allt för sin klient... Även så säger Silbersky liknande i varje fall han har. Inte direkt första gången han anklagar åklagare/polis att göra övertramp och att de rider på lagen ryggrad. Men visst sedan alla gånger man hör han säga det är genom media, och när man sedan börjat lite på att media inte viklat sina frågor för att få det som svar.

<!--QuoteBegin--PRQ

300 kunder blir drabbade på grund av att åklagaren har en lös hypotes[/quote] Kan jag bara tyvärr hålla med. Helt klar är ju att omfattningen blivit i överkant. Om jag släpper allt gällande lagar och regler, vad som är rätt och fel. Skulle jag väl kunna säga att, i ett sådant här läge hade det helt klart räckt med att tillslaget var mot TPB och ni som driver TPB/PRQ. Alltså att polisen gjort en kontroll av era kunder servrar på plats, kanske släckt ner hallen i ett dygn, gått igneom allt och sedan starta maskinerna efter genomgång.

Men helt klar är ju att dett går att vida på åt alla håll och kanter. Alla kommer ha rätt i slutändan, men då sett saken från olika viklar. Jag som inte alls är drabbad ser det på ett sätt, ni i PRQ ser det på ett sätt, era drabbade kunder på ett sätt och sedan alla som använda sig av TPB på ett sätt.

Ska man se possitivt, så verkar det ju börja rulla tillbaka servrar nu och allt är påväg igång igen. OCh det lär ju inte bli mer gånger tillslag på detta sätt, eftersom nu när TPB är flyttat till annat land kommer svenska åklagar/polis ha problem att göra något...
kulmungi är inte uppkopplad