Citat:
Ursprungligen postat av Doje
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Andra saker som är dyrt i London är t.ex. lunch osv. Finns inga direkt prisvärda "luncherbjudanden" som man är van med här i Sverige.
|
Det finns ju precis hur många luncherbjudanden som helst. Och är du inte så picky kan du äta allt du orkar för £5.99 - pizza och pasta - under lunch. Det är bara att knalla runt tills man ser nåt ställe med billig mat. Det är man tillåten som turist.
Vi som bor här har det lite knepigare när vi går ut för att käka på lunchen.
|
okej, men med luncherbjudanden räknade jag ju inte in snabbmaten. snabbmat finns det väl i massor. men att gå på mcdonalds eller pizza hut och liknande är kanske inte så lockande att göra på semestern(?). men det beror ju helt på...
vad jag tänkte på var främst att här i sverige finns det ju många "riktiga" restauranger som har luncherbjudanden där det i dagens lunch (val mellan 3-4 olika maträtter som varieras från dag till dag) ingår sallad, dryck, bröd osv.. och man betalar kanske inte mer än 60-80spänn, vilket är ungefär lika mycket som man betalar för pizza och pasta i london som du säger.. (£5.99 = drygt 80SEK)
är väl väldigt sällan man kommer undan med mat under 100-120kr för en likvärdig lunch i London? iaf som jag uppfattat det...