Citat:
Ursprungligen postat av Alex2006
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
Om man ska göra husrannsakan hos alla ISPer där någon i ledningsgruppen är inblandad i skumma projekt på fritiden så blir det inte särskilt mycket nät kvar.
|
Du utgår alltså ifrån att de flesta ISPer i Sverige har ansvariga som sysslar med (misstänkt) brottslighet som kan äventyra deras företag och alla deras kunder...!?
Talesättet "Tjuven tror att alla andra är tjuvar" verkar passa bra in här.
|
Ja - varfor tog de inte alla burkar pa Port80?! Det handlar BARA om att aklagaren vill javlas med ett litet foretag - inget annat.
Det han baserar tillslaget pa ar att han (efterhandskonstruktion, misstanker jag) havdar att jag skulle hackat kunders datorer och kort TPB pa dem!
Och ja - det finns ganska manga i ISP/affarsvarlden som har skumma projekt med tveksam (mer tveksam an TPB) laglighetsgrad som hobby. Tror du t.ex. att ledningarna pa de ISPer som har haft warezserverrazzior var ovetande om att det stod burkar och tryckte nagon gig trafik?! Eller konstiga affarsprojekt vid sidan av.
Naja - det som raknas ar val mestadels om jag har kundernas stod och fortroende eller inte, och det verkar jag faktiskt ha fran de flesta (sitter brevid ett par staplar aterlamnade burkar och skriver detta).