Medlem
|
|
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
|
Problemet med "massklickare" är ju ganska vanligt när det gäller PPC annonser, så för att tillgodose annonsörernas behov skulle man kunna ha ganska strikta riktlinjer ang. massklick.
Googles hållning i denna fråga är dock konstig, jag vart avstängd pga. att någon klickat extremt på mina annonser, antar jag eftersom Google är ganska få ordiga när det gäller deras annonssystems svagare sidor.
Som jag har förstått det så kan man bli avstängd om en enskild person klickar "för mycket", vilket i värkligheten innebär att man kan se till att alla sina konkurrenter förlorar sina konton och på det viset även sina inkomster.
Istället för att bara terminera de annonsörers konton som har utsatts för massklick, kan man istället se till att de helt enkelt inte får betalt för de ogiltiga klicken, att de meddelas varför klicken bedöms som ogiltiga, vem det är som massklickar och i värsta fall inte visa några annonser för den/de personer som massklickar. Om massklicken fortsätter, kan man terminer kontot, men betala ut de pengar som faktiskt rättmätligen tillhör publicisten i fråga, samt även ge dem en andra chans om de vidtar åtgärder själva för att få stop på problemet.
|