|
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
Alltså denna diskussion om vad som är rätt eller fel verkar ju snart ha helt spårat ut... Enligt mitt tycke.
Vad jag inte förstår är, varför är det svårt att se att detta skulle hända om det blir tillslag mot TPB.
Polisen gör ett tillslag mot TPB, och sedan är det ju ganska vanligt att de alltid plockar kopplingar till dem för att båda säkra bevis och försvåra fortsatt verksamhet. PRQ och ägarna till det har "Stark" koppling till TPB, vilket gör att tillslaget blir även mot dem. Att sedan PRQ har inhyrda servrar i sin webbhall, gör att dessa också åker. JAg tycker det är konstigt att dessa servrar åkte med, genom att TPB servrar stog i en annan hall vilket skulle göra att PRQ lätt kunnat smyga in speglade servrar bland sina egna kunder servrar, just för att vara förberedda vid tillslag mot bara TPB.
Det verkar som att många vill få polisens aggerande till sjukt just eftersom de tog så mycket. Men är det verkligen konstigt då. Ska polisen stå och lita på att den som grips talar sanning och verkligen pekar ut rätt servrar. Bara för att det funnits bilder på servrarna gör ju inte det att dessa är de rätta...
I detta fall är det ju ganska uppenbart att PRQ och ägarna just sysslade med suspekta saker(TPB), alltså ingen kund till dem utan dem själva. Även om det är på pappret TPB är kund åt dem, finns ju helt klart kopplingen att det är mer än kund i detta sammanhang även något polisen kollat upp innan tillslaget.
Det är ju helt klart att direkt när man börjar kolla upp TPB, så ramlar man ganska snabbt mot F r e d r i k N e i j och PRQ. Detta syns ju även genom att bara göra en sådan enkel sak att kolla vem som äger domänerna.
Men visst många verkar ju tro att Polisen bara gör detta för att jävlas. Va fan, de driver ju en undersökning mot TPB och då lär allt kopplat till det. Både privatperson och företag.
|