Ämne: Förvånad
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-03, 16:14 #15
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Jag har skrivit om detta tidigare, jag använder inte piratebay för fem öre.
Min åsikt ang piratebay har dock förändrats sen i onsdags, pga att polisen tog alla servrar och inte bara TPB.

Jag ska själv donera pengar till TPB endast pga detta, för att jag är förbannad.
Men jag förstår självklart problematiken för film & musikindustrin.

Jag skulle inte själv vara glad om jag satsa större belopp och sen se min produkt ligga ute gratis på nätet. Däremot måste man då göra något drastiskt om så är fallet, t.ex. anpassa om distrubtionskedjan.

Jag kan för övrigt säga att jag har bett 2 st på WN (kompisar) skicka 3 låtar till mig.
Ena killen skicka ett helt "album" med låtar till mig, varav 2 av dessa har jag på CD. Och eftersom jag har CD så tycker jag mycket väl att jag ska få ha mp3or av samma låt.... Så jag deletade resterande låtar (detta var nyligen). De andra sög dock.

Sen den andra låten har jag köpt via nätet, men nerladdningen och allt fungerar inte så bra. Så jag bad han skicka den. Jag har inga problem att visa upp kvitton & CD-skivan för vad jag har laddat ner. Det kanske är olagligt, vad vet jag, men jag bryr mig, det borde inte vara det iaf.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat