Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jul 2005
|
Har personligen inte så stora åsikter i ämnet då det har blivit så här på grund av industrins egna val att inte tilllgodose kunderna.
Däremot så ställer jag mig frågan hur fildelare som vill att allt ska vara fritt och ser ner på de som tjänar massa pengar inte ifrågasätter TPB ekonomi.
1.5 miljoner besökare dagligen? Jag har 1000 på en sida och tjänar 500-2.000kr/dag i reklam, det skulle bli i min branch lågt räknat bli 750.000kr/dag i reklamintäckter...
Över 20.000.000kr i månaden? Vart är de pengarna? Servarna som tillhörde TPB var "bara" värda 250.000-500.000kr. Alla donationer, vart är de pengarna? Sen när blev det ok hos fildelarna att tjäna pengar på det? Vad är skillnaden att sälja piratkopior på en loppmarknad för egen vinning och detta?
Jag kan som sagt inte bry mig mindre men att stå och snacka skit om demokrati och underhållningsindustrin när de själva uppenbarligen måste tjänat bra med svarta pengar på den är ganska lågt. Ja, till och med lägre än Glocalnet!
Not: Jag har så klart inga bevis på siffrorna utan utgår från reklamintäckter/trafik i min branch när den är som sämst!
|