Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-02, 00:46 #175
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
OFFTopic
Citat:
Originally posted by DeadC@Jun 1 2006, 23:43
Är tvungen att visa denna bild som någon skrev länk till på TBP irc kanal: http://www.nsd.se/bigimage.aspx?id=151845
Citat:
Mikael Styrman, ägare till Ekfors Kraft, har satt upp en ny skylt i protest mot Thomas Bodströms förslag om att tillåta buggning.
Kan säga att den där karln som satte upp skyltarna har inte rent mjöl i påsen, det senaste jag hörde om han så var det dryga 13 miljoner i skatteskulder från sina bolag... För det andra så säger hans företagsnamn ganska mycket om han: Storstark AB. Han har drivit ett generationsföretag i botten fullständigt. Och var här för ett tag under tvångsförvaltninga av vattenfall vilket gick åt helvete i slutända eftersom karln vägrade lämna ut papper om företaget...

OnTopic:
Vilken luft SVT's rapportage fick då... Bara för att det främjar detta med att tillslaget var fel... Jaja, det är som vanligt..... NU ska det jagas, någon "jävel" ska stå för allt detta, någon måste ta på sig skulden. Men det är ju som vanligt någon ska få sota, bara för att svenska folket ska vara lyckliga och kunna peka och säga det är hans fel inte mitt.

Aldrig någon som tänkt andra vägen. Detta tillslag hade aldrig hänt om det inte varit för att folk laddar ner. Vilka då, jo stor del av svenska folket, stor del av folket här på sidan har säkert laddat ner (olagligt) något genom TPB. Vem är det som egentligen ska ha skulden, enligt min mening alla som laddat ner och främjat utviddningen av TPB. För hade inte den vuxit som den gjort, och fått luft under vingarna för att häkka alla företag som varit imot dem så skulle inte detta tillslag gjorts.
Även den minsta myran kan skapa en jordbävning, eller är det inte så. Framförallt när denna myra inte är ensam, utan är 100 tusentals i taget....

Men visst vi hackkar på alla vi tycker gör fel, och lägger skulden på dem och skiter själva i att vi varit delaktiga i grunden(inte i själva tillslaget utan att detta kunde hända med tiden).

Ni som blivit drabbade och samtidigt laddat ner något olagligt genom TPB. Skulle ni sätta skulden på er själva att det blev så här? Personligen tror jag ingen vågar göra det.. eller?
kulmungi är inte uppkopplad