Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-01, 22:48 #153
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Mycket moget, Fabian, att länka till den sidan... Vad hjälper detta beteende tror du? Suck, ni uppför er som barnrumpor, och hävdar att ni är seriösa företagare, jag förstår inte...
Instämmer Xamba. Lite omoget, för polisen har inget med det här att göra, utan de agerar från order av Justitiedepartementet dvs Bodström som via sin statssekreterare beordrade tillslaget, enligt SVT, som jag litar på som källa i det här fallet.
Rätt eller fel, tja.
Visst de kan kanske anses var delaktiga i olaglig fildelning, men tendensen börjar bli lite obehaglig. Det här hade de aldrig gjort med en tryckt publikation. Visserligen gjordes det på 40-talet för de tidningar som var kritiska mot Tyskland, censuren rådde under de åren i Sverige. Än längre tillbaka stoppades Aftonbladet och utgivaren kastades i fängelse.
Nu verkar Internet vara en fristad för myndigheterna att censurera, göra tillslag, påverka och se till att sidor stängs.
Dessutom, även om jag inte delar Piratpartiets värderingar, så är det ett parti som är registrerat formellt och ställer upp i ett riksdagsval. Att släcka den sidan är mycket allvarligt och lite skrämmande.

(Edit: Inom en inte allför lång framtid klipper de väl mina sidor också eftersom jag har en annan uppfattning än myndigheterna i en fråga, om det här fortsätter)
hubbert är inte uppkopplad