Frågan är väl vad åklagaren har godkänt polisen att ta och är dem som jobbar på PRQ delaktiga i TPB? <- För mig är detta fortfarande oklart.
För om jag har fattar det rätt ligger till så här:
Mediabolag i USA har sett press på Vita Huset -> Vita Huset sätter sedan press på Svenska politiker -> De svenska politikerna tvingar sedan åklargaren att godkänna en razzia trotts att det inte borde -> Polisen gör Razzia mot TPB och plockar med sig allt.
Har åklagaren godkänt att ta allting så är det Mr Rosswall ni borde anmäla? Om det nu inte är så att personalen på PRQ är delaktiga i TPB för då är helt plötsligt alla servrar misstänksamma? För om så är fallet så är det ganska troligt att TPBs tracker skulle kunna vara vilken server som hellst. Sen om detta ändå är ett tjänstefel vet jag inte.
Det andra allternativet är att Roswall endast godkänt att ta TPB servrar och att PRQ inte är delaktiga i TPB (mer än att dem hostar trackern). I så fall är det väl snarare Göranzon som begått tjänstefel genom att ta med sig mer än han fick.
Nu baserar jag detta rätt mycket på vad ni har skrivit och vad SVT sa i rapport så det kan vara helt fel

Rätta gärna till och förklara vad jag missuppfattat.