Citat:
Originally posted by Xamda@Jun 1 2006, 21:53
Johan H - jag kan inte nog uttrycka min förståelse för att du är upprörd, men med ditt resonemang skulle man i princip vid en husrannsakan i en knarkarkvart undvika att ta med de omärkta pulverpåsarna, för den misstänkte säger att de inte innehåller något olagligt. Så funkar det tyvärr inte. Att det sedan bara var mjöl till bakkursen är en annan sak - man kanske skall hålla bakkursen hos någon annan än en känd knarkare då...? Därmed INTE sagt att PRQ knarkar (eller någon här), men detta kan knappast kommit särskilt överraskande...? Eller är det bara jag som undrat när tillslaget skulle komma?
Man kan inte gå runt och ge fingret till allt och alla och spotta dem i ansiktet och tro att man inte åker på en pungspark, ursäkta liknelsen, även om man pungsparken i sig senare visar sig vara olaglig. You had it coming - TPB (och PRQ). Inte för att ni förtjänade det, kanske, men för att ni inte insåg när det var dags att bromsa....
Så, nu får väl jag min egna pungspark också... Redo.
|
Vilken del av det jag säger är det du inte förstår?
Din jämförelse med en knarkrazzia och razzian mot PRQ
är så pass olika så det är ungefär som att jämföra en mygga och en haj.
Jag bryr mig föga om TPB, verkligen, jag använder inte tjänsten för fem öre.
Det jag bryr mig om, är att när polisen ska beslagta, så ska man ta
rätta sakerna och inte andra servrarna som inte har 1 sammankoppling
med TPB.
Tror du alla kunder på Loopia är lagliga?
Tror du alla kunder på XXXX hotellet är lagliga?
Felet man gjorde var att man tog allt, även dom som driver lagliga verksamheter.
Det är inte svårare än så. Och ville man "kolla" igenom vad som är vad, kunde
man ha gjort det under dagen på plats för att sedan koppla upp oss lagliga igen.