Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-01, 20:39 #93
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Angående beslagsförhandling - jag har varit otydlig märker jag - jag menade att de som drabbats skall begära ut kopia på blanketten, från polisen, och sedan vända sig till de tingsrätt som skall finnas angiven på beslagsblanketten och begära beslagsförhandling.

Angående husrannsakningsorder eller inte så finns inte just de begrepeet, hårklyverier, javisst, men det finns inte, däremot "beslut om husrannsakan"... Slutkluvet.

Patrikweb - vad vet du om bevekelsegrunderna för beslaget? Om man fattat beslut om beslag för att det finns anledning att anta att man kan komma att förverka det beslagtagna godset (då de till exempel utgjort brottsverktyg, och då spelar det egentligen mindre roll vem som egentligen äger godset), ja då är det ite konstigt att mycket mer material än bara en enstaka server åkt med.

Patrikweb igen - du framstår som rätt onyanserad, ja rent av barnsligt omogen, när du tycker att man skall offentlig avrätta inblandade, eller låsa in på livstid? Lämpligen skulle man väl låsa in dem som begår brott i sammahanget och det torde väl utredningen få visa, eller...?