Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-01, 01:01 #183
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Oj som det sprang iväg med inlägg... Jag förstår er som är drabbade och jag hade aggerat på samma sätt själv. Jag tror dock inte PRQ ligger till skuld. Om polisen ställer påståendet "Samarbetar ni så tar vi bara servrar relaterade till TPB. Om ni inte samarbetar så tar vi allting som vi tror har med TPB att göra" <- Om PRQ vägrar hjälpa till efter ett sådant påstående så förtjänar de en plats i Internetworld som sveriges sämsta hosting-företag. Så jag tror inte så är fallet. I och med att även personal tagits till förhör så litar de väl inte på någon?

Rent juridiskt så är väl TPB laglig. Trackers är inte byggdna för att bryta mot upphovsrätten även om kan förmoda att baktanken med The Pirate Bay är det. Hur kan man bli dömd som medhjälp till brott mot upphovsrätten? Går det ens? Som det nämndes så är antagligen trycket från USA enormt och stämmer det så har Sverige sjunkit fruktansvårt lågt. Att gå undan för sitt egna lands lagar för ett annat land tycker så är i men mening svagt och dessa politiker eller nickedockor borde inte få vara kvar.

Någon ska givetvis hållas ansvarig och så kommer det förhoppningvis att bli. Jag väntar med spänning och hoppas att tpb blir släppta.

Någon nämde att det är fel att håna de stora företagen. Saken är ju att det är hot och förtal i många av deras mail till TPB och de lever i sitt insnöade USA så förtjänar de inget annat än ett sådant svar.
FredrikMH är inte uppkopplad