 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
När skrymmande brev inte kommer fram som de ska så beror det nästan alltid på att avi´n kommit bort. Av ca 500 försändelser brukar det bara vara en enda som verkligen försvinner spårlöst (i alla fall när jag skickar med kolli-id). Men det händer alltså betydligt oftare att kunden inte får någon avi. Inte så konstigt, eftersom Posten använder små papperslappar som lätt försvinner i brevbärarens korg eller åker i soporna tillsammans med reklamen. Jag tror Posten skulle spara både tid och pengar om de använde a4-ark som aviér istället.
När ett paket/brev försvinner måste man självfallet utgå ifrån att kunden talar sanning. Men det är lite av irritationsmomentet enligt mig. Jag måste lägga ner tid på att spåra paketet och sedan be om ursäkt för försenad leverans. Då blir man naturligtvis extra irriterad om det sen visar sig att kunden bluffar.
Angående rabatter som ni tog upp i den här tråden så är min erfarenhet att Posten är otroligt restriktiva på det området. De har i stort sett monopol, så det finns ingen anledning för dem att förhandla om priser.
Om någon här ens har lyckats få 1kr i rabatt av Posten så får ni gärna hojta till! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att de ska ge med sig. Inga argument fungerar när man inte kan ”hota” med att byta till någon konkurrent.
|