Citat:
Originally posted by Jan Eriksson@May 31 2006, 08:48
Av alla paket, brev etc som vi har skickat med posten så har alla kommit fram. Där emot så blev vi av med ett paket som skulle till oss men det var inte genom posten utan genom ett större fraktbolag.
|
Vi säljer en del på postorder, framförallt datortillbehör och sånt. Vi säljer våra fakturor till PayControl. Det har hänta en gång att en bok har kommit bort på posten, då antaligen påsen inte har varit försluten.
Men att grejer kommer bort är smällar man få ta. Jag är väldigt noga med sätta på lappar på mina paketet och tala vem som är avsändare.
Jag använder bara paketet tjänster på lite dyrare grejer, annars försöker jag använda brev. Vid något tillfälle har jag använt rekomederatbrev.
Vi har helt slut med postförskott, denna form av betalning suger. Den kostar 50:- , sedan skall man lägga på frakten på kanske 50:-. Skall någon då betala 100:- för en grej som kostar 300:- att köpa? Inte undra på att många skiter i att lösa utpakten, utan vi försöker istället hitta andra vägar att ta betalt, dels via faktura, dels via kreditkort och kommer snart även pröva andra betalningssätt. Vi erbjude givetvis för förskott, man sätter in pengar på vårt konto. På sätt kan även dem som inte har kreditkort och dem som har inte kan få faktura, även köpa varor.