Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Citat:
Ursprungligen postat av Emil
Alltså fine, smaken är som baken om du vill sitta och se din kod bli skriven av datorn så fine kör ditt system.
Jag ser däremot VIM som det ultimata för mig då jag utvecklar C,C++,PHP,PERL,Bash och den har highlightning för alla språk den är exakt likadan för vilket språk jag än väljer för ett projekt.
Så för mig så är vim snabbast, kan man det och gillar konceptet så ökar man snabbheten väldigt snabbt.
Men som sagt; Smaken är som baken vissa hatar Vim och vissa som mig verkligen älskar det.
Puss och kram over and out och allt.
|
Nej vänta, du förstår inte. Jag sågar inte VIM eller ditt sätt att koda. Jag tycker om att använda VIM där det är lämpligt.
Men _snabbheten_ är inte subjektivt begrepp. Om min dator kan fylla ut det jag tänker skriva SÅ ÄR DET SNABBARE än om jag skriver det manuellt. Det är inte min åsikt, min religion, mina önskemål, mina drömmar utan det är hårda fakta.
Om jag mha 3 tangenttryckningar kan få något istället för 50 kan jag älska vim bäst jag vill, men den kan fortfarande inte hjälpa mig koda snabbare än jag skriver.
Och återigen, jag behärskar vi såpass att jag alltid lämnar flin på folks ansikten som tittar på, när de inte ens kan uppfatta vad som hänt om jag öppnar en fil editerar den, sparar och stänger den. Så någon vi-motståndare har du inte här.
Både C, C++, PHP finns det duktiga editorer för. Jag programmerar i Java, och använder mig av IntelliJ, och jag lovar dig att jag utmanar gärna vilken nisse med vim som helst att skriva en webbapplikation som gör en databasquery och printar ut lite data. De har helt enkelt ingen chans.
Och ja, jag låter gärna datorn göra jobbet. Det är det datorer är till för. Inte skriva min kod, utan hjälpa mig att få ner det jag ändå tänker skriva och sedan låta mig korrigera det ifall jag vill.
|
Men är du skön eller? Jävla windows tänkande "om jag kan få datorn att tro vad jag vill skriva så gåre snabbare för mig än att skriva själv"
Ska nog fan benchmarka dreamweavers "drop-down" menyer med php funktioner så ska jag räkna ut hur många sekunder du förlorar i vänta på att dropdown-menyn ska komma ner + att du ska välja rätt funktion jämfört med att skriva mysql_connect() självmant.
Jag säger inte att Vim är bättre för alla men jag tycker det är fel att säga att om datorn ska komma på vad du vill skriva ska gå snabbare.
Men men smaken är som baken.
Jag återkommer med statistiken på hur lång tid det tar för Dreamweaver tex att räkna ut att jag vill skriva mysql_connect och X antal andra funktioner.