Citat:
Kanske du kan skicka fakturan även via e-post. Annars är det enda säkra för din del att du får pengarna i förväg, dvs. förskottsinbetalning.
|
Det är väl inte speciellt etiskt riktigt, att låta kunden betala och sen inte få sina beställda varor, man får ju ändå utgå ifrån att inte alla kunder försöker bluffa.
Jag brukar svara på kundens mejl att denne skall vänta ytterligare 2-3 dagar och att jag kommer att efterlysa försändelsen på Posten och eftersom det i 90% av fallen är skrymmande brev som kunden får kvittera ut så tror ju kunden att det kanske inte är någon idé att försöka bluffa och dom få som försöker blåsa dig "råkade visst få sin beställning under dessa 2-3 dagar".
Dyker den ändå inte upp så är det bara att bita i det sura äpplet och skicka nya grejer, man får väl utgå ifrån att det inte är en bluff och att kunden inte vill ha dubbla uppsättningar av exakt samma varor.
// Mats