Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jul 2005
|
Seriös trafik är inte att vänta då alla endast är ute efter att få besökare till sin egen sida. Tror inte någon surfar på en massa sidor med rörliga bakgrunder och gifbilder för sitt eget nöjes skull.
Gjorde ett test på de svenska olika "surfprogramen" för några månader sedan, namnen poppar inte upp i huvet så här kl 4 på morgonen men mer-trafik.se är en av de tre testade.
Fixade över 500 sidvisningar för varje utbytesprogram vilket innebar cirka 4000 sidor man själv fick surfa igenom á 10-20sec. Dock fick man bonusar så det blev nog inte mer än 2500-3000 och totalt 12 timmars aktivt surfande.
1500 besök senare på egna sidan kan man låta statistiken tala, fyra som hade tagit sig tiden att registrera sig hos mig. Ingen av dem återvände efter det...
Tilläggas att sidan var den enda av det seriösare slaget i programen och att 10kr på adsense hade varit mer effektiv än 12 timmars jobb med att surfa runt.
En personlig sida kanske man inte gör reklam för på google precis men för alla andra sidor skulle jag aldrig någonsin rekommendera dessa tjänster. Min tid är värd mer den kronan jag tjänade i timme på det testet....
|