Supermoderator
|
|
Reg.datum: Sep 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Sep 2003
|
Nummer ett är att bestrida det till fogden. Använder du inte deras bifogade blankett tror jag inte att du anses ha blivit delgiven - då måste de först lyckas delge dig. Innan du har blivit delgiven händer inget mer. Du kan inte få en anmärkning innan du är delgiven. Eftersom jag suttit på "andra" sidan många gånger misstänker jag att det är lätt att hålla sig undan från delgivningsmännen i det här fallet. Har du en sambo kan du ju be den personen öppna dörren och fråga vad det gäller - ska du bli delgiven är du inte hemma.
Skriv ett lång, utförligt och framförallt tydligt brev. Har du tidigare bestridit eller ifrågasatt fakturorna, så nämn det. Bredbandsbolagets ombud bör få en kopia på brevet. Förmodligen är det bäst att skicka brevet direkt till Bredbandsbolaget också.
Om det är som du säger skulle jag bli förvånad om Bredbandsbolaget driver detta vidare. Skulle det här gå till rätten är det ett småmål, och var och en står för sina egna kostnader. Därför kostar det mer än det smakar att gå vidare dit i det här fallet.
Det kan också vara en god idé att försöka få prata med ansvarig chef.
|