Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-22, 13:28 #10
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Till att börja med tycker jag att det är helt fel att han helt utan att fråga på något sätt bara rippar min ordlista som jag satt ihop en eftermiddag / kväll, kanske 5 timmar arbete. Ifall det skulle vara relevant kan jag nämna att sättet jag gick tillväga på, var att titta på andra liknande ordlistor och se vad de hade för ord med i deras listor. Sedan skrev jag utifrån egen erfarenhet lämpliga förklaringar på svenska till orden.

Jag vill nog i första hand att han tar bort ordlistan då jag känner att "försäljning av ordlistor" inte är vad jag vill satsa på. Frågan är sedan vad man skulle kunna debitera / få ut, av honom då han olovligen inkräktat på min upphovsrätt?

Pratade lite med min examinator i Affärsrätt A som vi läser på universitetet nu (jag är blivande ekonom så juridik är inte mitt huvudsakliga ämne). Han sa att eftersom de var statsfinansierade så kunde han inte ge tips och råd i enskilda fall pga av snevriden konkurrens mot jurister i privata sektorn. Han rådde mig dock att höra mig för på stan med en immaterielrättsjurist och han sa ändå att han trodde att jag hade ett "bra fall".

Antar att man får ringa runt och höra ifall någon kan göra en preliminär bedömning utan att ta saftigt betalt..
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat