Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-20, 03:06 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by nomicon@May 20 2006, 02:21
Något som jag märkt att många inte är rädda för är att blanda css, tabels och iframes, för att få sidan som de vill. Inget fel med det tycker jag, kommer säkert att strida mot många w3c regler, men sen när började någon verkligen utveckla efter dom reglerna, förrutom de mest fundamentala htmlkodarna som går på vänster sida om vägen också.

-Martin
Iden är ju den att tabeller ska användas för tabulärdata. Och att det idag inte är nödvändigt att använda tabeller för annat heller. Att göra presentation med tabeller är bara att säga att man inte kan göra det med css istället. Jag gör all struktur/presentation enbart i css/xhtml om det går. Oftast validerar det, och det är inte ens svårt att göra det. Idag tar det mig betydligt mindre tid att skapa saker med helt separerad struktur och presentation än det gör att snickra tabeller. Att blanda dem och att använda utraderad teknik är för kostsamt i längden.. och tillför nada, det är min åsikt.

Iframe är la ok, tycker jag, men det är försvinnande sällan det behövs, när man tänker efter. Och en nödlösning.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat