Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-19, 20:11 #17
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Nej. en reklammation har jag inte nekat.

Det jag nekade var den så kallade "ångerrätten". Jag hade säkert inte gjort det om personen köpt ett tal och kontaktat mig direkt.
Skälet till att jag nekade var att personen köpt 4-5 tal under loppet av tre dygn. Om jag minns rätt fanns det tre Kreditor-fakturor.
Om du gör ett köp som du ångrar... varför köper du fyra till med flera dagars mellanrum? Det är inte logiskt. Jag ser det som ett missbruk av lagen.

Jag såg det som ett försök att skaffa sig 4-5 tal, (stjäla fem talskrivares arbeten) och sen efter tio dagar begära att få tillbaka pengarna med motiveringen att allt man köper på Internet är återlämningbart inom 14 dagar.

Även vi skaffar oss regler och rutiner vartefter saker och ting händer, och jag skulle upprepa detta om det hände igen.

Inget har hänt efter det men jag hoppas att personen som fick nobben av mig går till Allmänna Reklammationsnämnden för det är nog som Konsumentverket sa mig; Man vet ingenting om någonting eftersom det saknas verkliga fall, praxis och domar.

Lagen gäller heller inte "varuautomater" och Talskrivarna är ett slags varuautomat men jag skulle aldrig nobba en ångrare om du köpt ett tal och den du skulle tala inför plötsligt dör eller nåt händer dig.

Reklammationer är nåt annat. Det är om du skriver till mig att det tal du köpt inte alls var det du trodde eller att du är missnöjd för att just den texten innehåller något som kanske skulle såra den du ska vända dig till.

Lena Holfve
holfve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat