Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-18, 11:13 #79
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av magic
Om man bara skall äta lunch mitt på dagen så finns ju alltid kungshallen
Kungshallen (hötorgshallen är en annan hall) ligger vid Hötorget, längs Kungsgatan mellan Drottninggatan och Sveavägen. Dock är ljudnivån lite väl hög och antalet platser mycket begränsade - framförallt för ett större sällskap. Det är som sagt illa nog att vara två pers i lunchrusningen.

Citat:
Originally posted by -magic@May 18 2006, 00:13

Men jag tycker nog TGI Fridays låter trevligt, har inte varit där själv.
Jag vet även att det fins ett hardrock cafe i stockholm.. fast vet inte var..
Café Opera? men det är kanske lite dyrt..
TGI Fridays är trevligt. Jonglerande bartender. Däremot gissar jag att vi måste boka bord om vi ska få plats där. Lätt att hitta till också för Göteborgare :P

Hardrock Café ligger längs Sveavägen, en bit norr om Kungshallen. Har dock aldrig varit där.

Själv gillar jag inte Kvarnen. Halvdan mat (jobbade några meter därifrån för ett par år sedan). Hög ljudnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av jomper
Det är ingen fara att parkera i stan, hur tror du vi som bor här gör? *
Läs bara skyltarna ordentligt så är det inget större problem. Kostar en slant dock. Och så har vi den fina trängselskatten om du ska åka lite tidigare

Båt med mat och dryck låter trevligt. Själva båtkostnaden bör ju inte vara något problem att ta på firman heller och de allra flesta har väl en firma att ta det på. Men då kanske det finns lite bättre alternativ än de som nämnts.

Efter en middag och båttur på någon timme kan de som känner för att supa till ordentligt fortsätta någonstans. Jag ser det här mer som ett tillfälle att träffas och ha det trevligt än att supa, dansa etc till musik som gör konversationer omöjliga.

Vi kanske kan komplettera deltagarlistan med ålder också, så vi vet ungefär hur sammanslutningen ser ut?

/EDIT: tog bort lite tomma rader
jonny är inte uppkopplad