Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-17, 16:04 #6
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Jag jobbar med 400st bärbara datorer idag och vi har 20% IBM, 40%, Dell 40% HP.

IBM tar det ca 4 veckor för att laga en dator (vi har ej dagen efter service).
DELL har vi 24 timmar på platsen service på och det tar 12-36 timmar ungefär.
HP har vi 24 timmar på platsen service på och det tar ca 12-36 timamr att få felet fixat ungefär..

IBMs telesupport är sådär...
DELLs telesupport har långa väntetider och dryga tekniker (man ska halft plocka isär datorn innan dom skickar en tekniker)
HP kommer man till deras reception om det är kö på supporten, sen ringer dom upp efter en liten stund, bra tekniker..

Standardfel på IBM Thinkpad R40 :
Grafikkort blir överhettat/glappt = ränder på skärmen.
AC-adapter blir överhettad och får sönder.
USB-portarna lossnar.

Standardfel på Dell D505 :
Backlighten på skärmarna pajjar stup i kvarten.
Värdelösa tangentbord som tappar knappar.
Hårddiskarna går sönder.

Standardfel på HP nx6110 :
Backlight + ränder på skärmarna stup i kvarten.
Piggen till strömuttaget på datorn lossnar lätt.
Alla uttag sitter på vänster sida om datorn, kasst om man är vänsterhänt (får ej plats med musen).

Sen beror det så klart på vilken ort man bor hur snabb serviceföretaget är..
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat