Håller i stort med om vad du säger. Även jag önskar ju ett forum hög kvalité. Just nu känns åtminstone den här tråden som tramsande 3åringar. Vad jag efterfrågade var
erfarenheter och bra lösningar för hantera kunder på ett bra sätt, och som du vet skrivs det hela böcker om hur man gör detta på bästa sätt. Det är klart att jag vet hur sessions fungerar men eftersom att kalla session_destroy() i slutet av skriptet är en lite ovanlig lösning och undrade därför om någon hade praktisk erfarenhet av detta (jag skulle antagligen uttryckt mig tydligare i frågan). Du nämner själv att det handlar om tämligen avancerade grejer och även små förändringar kan ställa till större problem någon annanstans i kedjan. Jag tycker då att det är rimligt att man drar nytta av erfarenheter som andra professionella webdesigners har och det handlar inte om ren lathet.
Dessutom ställs det ju en hel del ytterst simpla frågor om t ex css och js här som man enkelt skulle kunna läsa i vilken grundläggande bok som helst, men jag tycker det är vettigare att svara om man vet något och har tid och lust, än att bara slänga in något inlägg om "det kan du läsa i en bok" eller "det var en löjlig fråga". Alla har ju olika kunskaper och erfarenheter och att man är utbildad eller har arbetserfarenhet betyder inte vet allt eller ens alltid ser det självklara. Om man ska vara säker på att slippa dumma fråger lär man behöva ha betydligt hårdare regler för att få skriva på forumet, för min del verkar det vara en hel del hobbyknåpare och folk som fortfarande går någon utbildning som är medlemmar här, inget fel med det tycker jag men då kan man ju inte förvänta sig forumet håller elitkvalité...
Om alla ska lägga ner tid på att ständigt meddela sina åsikter om inlägg och frågor så blir det bara sandlåda av forumet. Dumma frågor är bättre att ignorera än inleda långa debatter om vad, hur och vem som ska skriva vad.
Citat:
Originally posted by zoran@May 16 2006, 10:19
Är du ute att döda sessionen helt, så är endast session_destroy() fel väg. Du måste även göra $_SESSION = array();. Då kommer din session försvinna helt.
|
Jo, det är ju solklart. Skrev ju i förra inlägget att det inte spelar någon roll om det globala variabeln ($_SESSION) överlever skriptet. Det är ju först på nästa sida som man vill vara säker på att den inte innehåller data från den "förra sessionen" med samma cookie-id. Hur som helst det är inte så mycket att orda mer om. Jag får prova, det borde ju fungera.