|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2004
|
Jo, men du får rätt bra med svar i och med testet jag skrev. Om du tänker på hur du lagrar din varukorg kommer du ändå kunna lista ut vad som händer.
Exempelvis: om du lagrar $_SESSION['basketid'] med id från mysql där man hittar kundens varukorg, så är det givet att kunden kommer fortfarande se sin varukorg (eftersom $_SESSION['basketid'] inte nollställs).
Är du ute att döda sessionen helt, så är endast session_destroy() fel väg. Du måste även göra $_SESSION = array();. Då kommer din session försvinna helt.
Att folk protesterar mot enkla frågor är följande. Du anger att du håller på att jobba med en webbutik. Enligt min, och förmodligen många andras, åsikt, är det grejer som är tämligen avancerade. Så vi förutsätter att du har kunskap som ligger en bra bit över 10-åringens html-kunskaper. Om en lösning är enkel att komma på själv, är det bättre att stimulera ens egen vilja att göra det än att servera på ett fat. Du har väl inte lärt dig allt genom att få allt serverat.
Just i det här fallet är ju ett test otroligt simpelt. Dels för din egen skull, och för att hålla något så när hög kvalite på forumet för "proffesionella webbmasters", vill man "lära" folk hur de hittar en lösning istället för att servera lösningen själv. Jag själv brukar alltid ta den vägen även när det kommer till andra saker. Jag själv lyssnar gärna på såna råd än att få lösningen i knät.
|