Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-15, 22:57 #6
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Okay - tackar för inläggen. Upplever idag inga problem med access som db, men känner att det säkerligen inom en kanske inte alltför snar framtid är dags att ändra databaslösning. Stämmer mycket riktigt att mina erfarenheter inom övriga lösningar, t.ex. MySql är väldigt begränsade.

hundserver: Som sagt, anledningen att en satsning på en annan lösning inte skett är att allting succesivt växt fram. Dessutom är som nämnt kunskaperna inom övriga lösningar relativt begränsade.

digiArt: Intressant att höra att det alltså trots allt går att ha relativt höga belastningar, men jag antar att det är dags (precis som för er) att alltså inom en inte alltför lång framtid konvertera.

grazzy: Hehe... okay inga bushack är aktuella alltså - är det en analys av det hela, eller har du själv erfarenheter av att arbeta mot flera access-db på en och samma webbsida?

Westman: i dagsläget är det främst läsning, men med tanke på att antalet registerade användare ökat relativt kraftigt och därmed också "typiska community-funktioner såsom meddelanden fram och tillbaks" - så jag antar att även skrivandet till db är på väg uppåt.

Vore trots allt intressant att veta om någon provat att använda sig av flera Access-db till en och samma webbsida (dvs det handlar aldrig om någon samtidig användning av det båda - utan t.ex. som exempel att man i noveller.asp använder sig av noveller.mdb och i artiklar.asp använder artiklar.mdb för att göra en simpel förenkling)...
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat