Men vad jag försöker förstå är, gäller inte avtalet man godkänner när man blir medlem? Dessa regler gäller väl? alltså om du råkar missa ett inlägg som är emot PUL eller likn. och du inte blir uppmanad att ta bort det av någon användare, kan du då ställas inför rätta för vad någon annan skrivit?
Då jag driver ett forum själv tycker jag det är intressant att veta, tack.
Citat:
|
Var vänlig förstå att vi inte är ansvariga för några inlägg som gjorts. Vi kan inte försäkra att innehåll i inlägg är korrekt, ej heller för inläggs användbarhet eller fullständighet, och är inte ansvariga för innehållet i något inlägg. Alla inlägg uttrycker författarens åsikter och ståndpunkter, och sammanfaller inte nödvändigtvis med ägarna av forumet. Användare som känner att inlägg är av ifrågasatt natur uppmanas att kontakta oss omedelbart via e-post. Vi har möjlighet att ta bort dessa och kommer göra det inom rimlig tid, om vi kommer fram till att det är nödvändigt. Genom att gå med på dessa villkor accepterar du att inte göra inlägg som är medvetet falska eller vridna, felaktiga, grova, vulgära, hatiska, förföljande, obscena, hädiska, sexuellt inriktade, hotande, inkränkande på en persons privatliv, eller på annat sätt bryta mot lagen. Du accepterar att inte använda upphovsrättsskyddat material i inlägg, såvida inte det är ägt av dig eller forumet.
|