Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-15, 16:21 #15
martines avatar
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
martines avatar

Reg.datum: Mar 2005
Alltså: Poängen med min fråga var inte att sätta igång en debatt om hur enkelt eller snabbt/svårt det är att prova. Jag trodde att det fanns någon här på forumet som tidigare stött på problemet och kunde ge ett snabbt och bra svar. I så fall hade det gått snabbare än både den här utdragna debatten och att själv testa. Att man kan testa själv kunde jag ju räkna ut själv.

Zoran: tack för ett ytterligare klargörande. Dessvärre räcker det förstås inte att bara göra en php-sida. Det intressanta är förstås inte om den blir kvar i den globala variabeln, det spelar ju ingen roll. Frågan är ju om användaren går tillbaks till webshoppen om allt då är raderat. Sessions-id kommer ju vara detsamma, men det bör ju inte spela någon roll. Det var mer sånt runt omkring som inte är så snabbt att testa som jag var nyfiken på. Det är ju lätt att dra snabba slutsatser av ett litet exempel man själv gör, det är en annan sak att få ett svar av någon som själv redan använt det i praktiken på flera sidor. Hursomhelst, saken verkar ju vara klar nu. Jag får väl ta och implementera det och se hur det går.

tartareandesire: Jag kan inte låta bli att säga att snabba snorkiga svar av typen "Just det, så är det.", "Testa själv." och "Du ser ju va det står." är både meningslösa och frustrerande och bättre lämnas osagda. Man behöver ju inte säga (skriva) allt man tänker.

Vet inte vad för regler som gäller här men att en del frågor uppfattas som korkade eller självklara för vissa betyder inte att de är det för alla. Att jag fick två helt olika svar på en fråga visar ju i alla fall att det ingalunda var en fråga med ett självklart svar. Om man resonerar att man ska prova istället för att fråga så vore ju hela forumet onödigt eftersom allt som har med web att göra kan man ju testa själv. Men för att vara rättvis: Detta kanske inte var det rätta forumet för frågan, ett php-forum kanske hade varit bättre.
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat