Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-11, 16:59 #27
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by mlindstrom@May 11 2006, 09:30
Sedan vill man ha två dieslar också om man skall kunna hävda att det är redundant. Och bägge skall vara dimensionerade så att de kan driva hela anläggningen solo om något skulle hända.
Men det känns som om vi jämför päron och vinflaskor. Det är ju helt klart olika behov och kostnader om man vill ha en 5kVA diesel med 9h driftstid jämfört med diversifierade dieslar på ca 500kVA styck med bränsletankar på 50 000 liter vardera.
Det finns flera som kör en hall med en enkel diesel och en hobby-ups och sedan hävdar att de har äkta a+b kraft. Begreppsförvirringen är total
/Mattias (som arbetar på IP-Only)
Framförallt har jag lärt mig att man ska få be att se dessa dieslar. Det är inte allt som finns på pappret finns i verkligheten.

Jag har inte sett IP-Onlys hallar; men jag har sett Internet Borders, InterXions och Port80s hallar (port80s hall i BGC) i Stockholm. I port80s fall har jag visserlinge inte sett själva dieseln. Jag har sett ett par andra hallar också, men inte på samma nivå.

Därmed inget sagt om IP-Onlys hall. Jag har fått ett seriöst intryck av IP-only men aldrig bemödat mig med att se på hallen.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat