Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-11, 08:06 #32
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag har ju haft problem med min annonsering på Overture (finns en tråd på WN). Och där använder man ju lika hemliga alogartimer. När jag sedan analyserade trafiken och hittade massa konstig trafik (t.ex. samma IP Adress 100 gånger) så begärde jag ut loggar men blev nekad p.g.a. hemliga alogartimer. När jag hittade ännu mer konstigheter i trafiken KRÄVDE jag att OMEDELBART få ta del av underlagen för deras bluffdebitering och fick då ut loggarna. Slutsattsen är att det finns ingen som helst alogartim eller rensning. Samma IP kunde klicka 2 gånger med 2 sekunders mellanrum eller 100 gånger om dagen. Som Guran skriver så är det vanligt att företag utåt vill ha en fin image och lever på fina ord och stora löften men bakom fasaden gömmer sig dom enklaste systemen.

Men hur Googles system fungerar vet bara dom som jobbar där. Kan vara enkelt, kan vara avanncerat. Det enda jag vet är att jag lite då och då brukar få några hundra dollar i retur från Google för ogitliga klick när jag annonserar på adwords.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat