Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-10, 23:02 #31
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Googles rena dyngsnack om hemliga algoritmer påminner mig en historia jag var med om för flera år sedan.

Jag hade köpt ett par Ecoskor som skulle vara vattentäta. En dag läckte de in vatten. Eftersom det var garanti på att de skulle vara vattentäta så gick jag tillbaka till affären och krävde nya skor. Butiksägaren nekade till det. Jag stod på mig. Till slut sade han att han skulle testa om de läckte in vatten för han hade en "speciell maskin" för det. Han försvann in på lagret. Jag tänkte att den "speciella maskinen" vill jag se så jag drog iväg in på lagret. Jag fann butiksinnehavaren inne på toaletten med mina skor nedsänkta i en hink med vatten. Det var den "speciella maskinen".

I alla fall läckte skorna in vatten så jag fick nya.

Det är likadant med Googles algoritmen, dvs. den gör mig orolig som AdWords-annonsör. Jag vill ju inte betala för en massa tokklick och kan de inte ens typ känna av att samma ip-adress klickar som en "galning" då ger jag inte mycket för den algoritmen.

Det kan inte vara någon större revolution eller röjande av en hemlig algoritmen om Google kunde redovisa åtminstone att det kommer väldigt mycket klick från ett ensta antal ip-adresser, viss cookie eller liknande.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat