Citat:
Sedan tycker jag du använder lite märkligt ordval när du jämställer "friska" frukter / grönsaker med icke-GMO. Eller om det var annan form av "manipulering" du syftade på? Liksom med allt annat finns det både positiva och negativa aspekter på det hela. Det är i mångt och mycket trots allt konsumenterna som styr marknaden.
|
När jag säger friska varor så vill jag mena varor som är så naturliga som möjligt. Varor som är manipulerade endast för att sälja bättre tycker jag man ska kalla sjuka varor. Jag är kritisk till vart GMO är på väg och det enda jag vet där den använts till något "gott" är modifiering av ris till att bli rikare på betakaroten. Riset skulle vara avsett att odlas i asien för att hjälpa sjuka. Läste någonstans att detta inte fått fäste av någon anledning.
Jag anser dock att GMOs negativa konsekvenser är mikroskopisk jämfört med dåligt dokumenterade tillsatsämnen och att vi behöver fokusera mer på detta.
Återgår till MRB, MRSA.
Något man kan fokusera på är vad man kan göra åt antibiotika till slaktdjur. Eller behöver vi inte göra något åt det? Vad gör vi åt länder som säljer antibiotika i motsvarande vårat pressbyrån?