Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-10, 01:15 #3
bit_chris bit_chris är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
bit_chris bit_chris är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Originally posted by El bueno@May 10 2006, 00:07
Hej.
Sedan sa en polare idag näää ASP.NET är framtiden det ska du absolut använda.
Inte för att vara taskig mot din polare men hans insiktsfulla analys avgjorde verkligen kriget mellan PHP och ASP

Som koala föreslog är Ruby on Rails ett smidigt system när du ska skapa applikationer. Det går fort när du väl sätter dig in hur det fungerar och genererar lite kod att underhålla. Jag har sökt efter sidor som jämför skalbarheten och prestanda mellan php- asp- och ruby men inte hittat någon som är riktigt bra.

Personligen tycker jag att det står mellan php och ruby. Både språken är under ständig utveckling och uppgraderingsgraden är betydligt bättre, både säkerhetsmässigt och funktionsmässigt. Det finns många sidoprojekt iallafall till php (vad jag vet) som ökar flexibliteten och chansen att hitta rätt lösningar.

Det bästa är att tänka på ROI:n när du väljer vilken system som kommer att bli billigast att producera i startskedet innan du får avkastning. När du börjar tjäna pengar har du en helt annan situation där du kan gå djupare i ämnet och välja mellan att nyutveckla eller vidareutveckla. Så välj språket du vet mest, känner och kan bäst.
bit_chris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat